Euroopa Liidu teemaline õppematerjal kasutamiseks gümnaasiumiastme geograafia, ajaloo või ühiskonnaõpetuse tundides
Sisu ja programmi autor: Avar Pentel
Lühikirjeldus
Tegemist on kolme 5x5 kuldvillakuga (kuldvillak 1, kuldvillak 2 ja kuldvillak 3) Euroopa Liiduga seonduvatel teemadel. See on mõeldud mängimiseks klassiruumis, kus antud materjal kuvatakse ekraanile.
Töövahendid
- Videoprojektor
- Internetiühendus (neist kuldvillakutest on olemas ka offline versioonid, mida saab kasutada ka ilma internetiühenduseta)
- Arvuti
- Paber või teine arvuti punktide märkimiseks
- Paber õpilastele, kui soovite, et kõik esitaksid oma vastused kirjalikult
Soovitused
Soovitav oleks moodustada õpilastest kuni kolmeliikmelised võistkonnad ja leppida kokku vastamise järjekord (kuldvillakust tuttav esimese õigus võib tekitada probleeme, kui esimese tuvastamiseks puudub vastav tehnika).
Enda kogemustele tuginedes on töötanud kõige paremini kaks varianti:
- vastamine järjekorras, kus vastamise järg antakse järgmisele edasi, kui vastust ei teata,
- kirjalik vastamine, kus iga võistkond märgib oma vastuse paberile ja toob selle iga küsimuse järel õpetajale.
Samuti peab arvestama, et aega võib kuluda palju rohkem, kui tavalises televisiooni kuldvillakus.
Olen oma praktikas andnud õpilastele raskemate küsimuste korral veel suulisi vihjeid.
Samuti tasub õpetajal vastuseid alati pikemalt kommenteerida.
Kõike seda arvesse võttes kulub ühe 5x5 kuldvillaku läbimängimiseks koos ettevalmistavate tegevustega vähemalt 45 minutit või isegi rohkem.
Eesmärgid
- Õpilaste motiveerimine võistlusliku momendi tekitamise kaudu.
- Õpilaste omavahelise infojagamise ja koostöö oskuste arendamine.
- Pidepunktide andmine õpetajale, milles ta saab küsimusi ja vastuseid kommenteerides mitmeid EL seonduvaid teemasid põhjalikumalt tutvustada.
Koos õpetaja kommentaaridega saab mängust omamoodi esitlus, millesse õpilased on aktiivselt kaasatud
Kuldvillakud
Kuldvillak 1
Kuldvillak 2
Kuldvillak 3