Toila Gümnaasiumi õpilaste käitumise ja hoolsuse hindamise alused
Õpilase käitumise hindamine põhikoolis
Õpilase käitumises hindame tema suhtlemist, töörahu hoidmist ja kooli kodukorra järgimist.
Suhtlemine
Õpilane
käitub viisakalt nii tunnis kui ka väljaspool tunde (vahetund, söökla, õueala, koolibuss, õppekäik, huviring, üritus)
liigub vahetunnis rahulikult, ei torma
suhtleb viisakalt kaasõpilaste ja täiskasvanutega ning kasutab sobivat sõnavara
on sõbralik ja abivalmis, tervitab
Töörahu hoidmine
Õpilane
täidab õpetaja korraldusi
saabub tundi õigeaegselt ja lahkub pärast õpetaja märguannet
ootab viisakalt oma kõnejärge
tegeleb tunnis ainult seal ettenähtud asjadega
laseb õpetajal õpetada ja kaasõpilastel õppida (tunnirahu klassi saatmised alandavad käitumishinnet)
lülitab mobiiltelefoni hääletule režiimile ja asetab koolikotti
Kooli kodukorra järgimine
Õpilane
täidab kooli kodukorra eeskirju
hoiab kooli vara ja ruume
Käitumishindega eeskujulik hinnatakse õpilast, kelle üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnormide järgimine on harjumuspärane igas olukorras, kes täidab koolis heaks kiidetud käitumisnorme eeskujulikult ja järjepidevalt. Puuduvad suulised ja kirjalikud märkused.
Käitumishindega hea hinnatakse õpilast, kes järgib üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme ning enamasti täidab koolis heaks kiidetud käitumisnorme.
Käitumishindega rahuldav hinnatakse õpilast, kes üldiselt järgib üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme ning täidab koolis heaks kiidetud käitumisnorme, kuid kellel on esinenud eksimusi.
Käitumishindega mitterahuldav hinnatakse õpilast, kes ei täida kooli kodukorra nõudeid, ei allu õpetajate nõudmistele ega järgi üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme.
Õpilase käitumise võib hinnata mitterahuldavaks ka üksiku õigusvastase teo või ebakõlbelise käitumise eest.
Käitumist hindab klassijuhataja koostöös aineõpetajatega
Õpilase hoolsuse hindamine põhikoolis
Õppevahendite korrashoid
Õpilane
võtab kaasa kõik tunniks vajalikud õppevahendid (ka spordiriided)
hoiab vihikutes ja raamatutes puhtust ja korda
Suhtumine õppetöösse
Õpilane
töötab tunnis aktiivselt kaasa
õpib võimetekohaselt
kannab kaasas ja täidab korrektselt õpilaspäevikut
täidab koduseid ülesandeid
teostab õigeaegselt järelvastamisi
peab reeglitest ja kokkulepetest kinni
puudub koolist ainult mõjuva põhjusega
põhjendab õigeaegselt õppetööst puudumised
kannab vahetusjalatseid ja riietub korrektselt
Hoolsushindega eeskujulik hinnatakse õpilast, kes õpib kõiki õppeaineid võimetekohaselt ja täidab koolis heaks kiidetud hoolsuse hindamiskriteeriume eeskujulikult ja järjepidevalt. Puuduvad suulised ja kirjalikud märkused.
Hoolsushindega hea hinnatakse õpilast, kes õpib kõiki õppeaineid võimetekohaselt ja enamasti täidab koolis heaks kiidetud hindamiskriteeriume.
Hoolsushindega rahuldav hinnatakse õpilast, kes ei õpi võimetekohaselt, üldiselt täidab koolis heaks kiidetud hindamiskriteeriume, kuid ei ole nende täitmisel piisavalt järjekindel.
Hoolsushindega mitterahuldav hinnatakse õpilast, kes ei õpi võimetekohaselt, suhtub õppeülesannetesse lohakalt ja vastutustundetult.
Hoolsuse hinnet alandab põhjusta puudumine.
Hoolsust hindab klassijuhataja koostöös aineõpetajaga.
Käitumise ja hoolsuse hindamine gümnaasiumiastmes
Käitumishindega eeskujulik hinnatakse õpilast, kellele üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnormide järgimine on harjumuspärane igas olukorras, kes täidab kooli kodukorra nõudeid eeskujulikult ja järjepidevalt.
Käitumishindega hea hinnatakse õpilast, kes järgib enamasti üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme ning täidab kooli kodukorra nõudeid.
Käitumishindega rahuldav hinnatakse õpilast, kes üldiselt järgib üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme ning täidab kooli kodukorra nõudeid, kuid kellel on esinenud eksimusi.
Käitumishindega mitterahuldav hinnatakse õpilast, kes ei täida kooli kodukorra nõudeid, ei allu õpetajate nõudmistele ega järgi üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme. Õpilase käitumist hinnatakse mitterahuldavaks ka üksiku õigusvastase teo või ebakõlbelise käitumise eest või koolikohustuse mittetäitmise eest (ekooli järgi algab koolikohustuse mittetäitmine 24 põhjendamata puudutud tunnist õppeperioodi (poolaasta) jooksul).
Gümnaasiumiõpilase hoolsuse hinne sisaldub käitumishindes, mistõttu arvestatakse käitumise hindamisel õpilase suhtumist õppetöösse ning endale võetud kohustuste täitmist.
Gümnaasiumiastme õpilase käitumishinnet alandab põhjusta puudumine.
Käitumist hindab klassijuhataja koostöös aineõpetajatega